Mutaties

Om mutaties op te geven kunt u gebruik maken van ons online systeem. Om dit te doen hebben wij voor u een bedrijfsaccount aangemaakt, hier heeft u van ons inloggegevens ontvangen.  U kunt contact met ons opnemen om wijzigingen door te geven of nieuwe inloggegevens aan te vragen.

Het opgeven van mutatie wijst zich van zelf. Heeft u behoefte aan ondersteunde werkinstructies voor het opgeven van mutaties kun u deze hier aanvragen.

 

FAQ veel gestelde vragen

Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn account te activeren, wat moet ik doen?

  • Controleer of het bericht in uw spam box terecht is gekomen.
  • Probeer in te loggen met uw e-mailadres en klik op “Wachtwoord vergeten?”.
  • Neem contact op met Payroll City.


Het IP adres is onbekend, waarom is dit en wat moet ik doen?

Wanneer u onder een ander IP adres probeert in te loggen dan uw account aan gekoppeld is, krijgt u de melding: “Onbekend IP adres, er is een email naar u verzonden”. Klik op de link ontvangen in de mail en het IP adres is gekoppeld aan uw login. U kunt nu inloggen.

 

In de output staat een loonaangifte overzicht, moet ik deze te betalen?

Nee, deze dient u niet te betalen. In de output is de voorlopige loonaangifte van die maand weergegeven. Let op: dit is niet de definitieve loonaangifte. De definitieve loonaangifte kunt u downloaden via de dashlet Loonaangifte.

 

Ik wil een mutatie indienen, maar ik zie geen mutatieformulier hiervoor. Wat nu?

Hebt u een mutatie waarvan er geen mutatieformulier van beschikbaar is, dan kunt u deze mutatie via email in te dienen. Gebruik hiervoor het volgende email adres mutaties@payrollcity.nl.

 

Mijn mutatieformulier is afgekeurd, wat moet ik nu te doen?

Een mutatieformulier wordt afgekeurd als de mutatie incorrect aangeleverd of verwerkt is. Payroll City zal een toelichting meezenden met instructies welke acties ondernomen dienen te worden.

 

Ik heb een foute mutatie opgegeven, hoe draai ik dit terug?

Nadat u een mutatie aanvraag gedaan heeft, heeft u nog de tijd om de mutatie in te trekken totdat Payroll City de mutatie verwerkt heeft. Intrekken doet u via dezelfde portal als het aanvragen. Wij adviseren u om voor het aanvragen van een mutatie uw aanvraag extra goed na te kijken. Problemen voorkomen is immers beter dan oplossen.